Zatočte s přicházející podzimní únavou

Zdraví 03. října 2017 | 13:45 — redakce
Dny se zkracují a noci prodlužují. Ubývá energie a starosti se zdají o něco více vysilující. Podzim je roční období, které se vyznačuje nejen zářivě barevným listím na stromech, ale také ochlazením, úbytkem světla a deštivým počasím. S tím souvisí podzimní únava, která v tomto čase postihuje většinu z nás.
Únava, ospalost, nejen podzim a sychravé počasí je viníkem / Internet

Pokud se i Vy cítíte bez energie a máte špatnou náladu, naordinujte si dostatečný spánek, pohyb a stravu bohatou na vitamíny a minerály. Možná pak bude podzim patřit mezi Vaše nejoblíbenější roční období.

Jaké jsou příčiny podzimní únavy?

Únava v období podzimu souvisí především s tím, co se odehrává venku za oknem. Slunečné léto skončilo a začíná období nízkých teplot, deště a nedostatku světla. Barevné listí pomalu opadává a všechno je ponuré a šedivé. Slábne naše venkovní pohybová aktivita a je i méně dostupné čerstvé ovoce a zelenina, které nám zajišťovaly dostatečný přísun vitamínů a minerálů. To vše dohromady vede k úbytku energie a zhoršení nálady. Do ničeho nemáme chuť a jsme rozmrzelí a podráždění.

Zvyšte si hladinu štěstí

Pravidelný spánek

Spánek je důležitý pro regeneraci našeho organismu. Jeho ideální délka by se měla pochybovat kolem 8 hodin denně.

Správná životospráva s vysokým obsahem vitamínů a minerálů

Strava patří mezi ty nejdůležitější faktory, jezte tedy pravidelně a nezapomeňte na potraviny s obsahem vitaminu C (ovoce, zelenina), vitaminu B5 (mléčné výrobky, slunečnicová semínka, kukuřice...) Rovněž je třeba do stravy zařadit potraviny s obsahem železa (hrozinky, játra, špenát, červené druhy mas...), dále pak s obsahem vápníku, draslíku, zinku, sodíku a dalších minerálů. V případě, že máte pocit, že je Vaše strava na tyto látky chudá, můžete je dodatečně získat prostřednictvím kvalitních doplňků stravy. S jejich výběrem by Vám měl poradit praktický lékař nebo lékárník.

Pitný režim

Dospělý člověk by měl denně vypít cca 2 litry čisté vody. Minimalizujte popíjení kávy, slazených nápojů a alkoholu.

Omezení stresu

stres se negativně podílí na našem zdraví a rovněž způsobuje vysilování organismu a následnou únavu. Stresové situace kompenzujte těmi příjemnými, jako např. časem stráveným se svými blízkými, procházkami v přírodě, kulturou, sportem apod., během kterých načerpáte novou energii.

Sport

Pohybová aktivita pomáhá našemu tělu a mysli. Najděte si takový sport, který Vás bude bavit a vydržíte u něj tedy dlouhodobě.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Zemřela herecká legenda Gabriela Vránová. Nezabila ji rakovina, ale selhaly ledivny

Zbyla vám krabice od bot? Budete se divit, co se z ní dá...

Chcete bohatou úrodu paprik? Nezapomeňte jim udělat plot

Chcete mít letos krásné fuchsie? Dodržujte tato pravidla

Ze starých žaluzií nové? Je to hračka

Máte doma staré židle na vyhození? Vyrobte si z nich krásnou...

Využijte zbytky zeleniny a vypěstujte si z nich třeba novou...