Stravování podle krevních skupin anebo netloustněte zbytečně

Zdraví 31. prosince 2019 | 10:14 — Anna Novotná
O stravování podle krevních skupin se mluví už dlouho. Ale ruku na srdce – kdo z vás to vyzkoušel a vydržel u toho? Pokud se do takové „diety“ pustíte, odměna ve formě lepší kondice a zdraví vás nemine. Tak proč si jednou nezaexperimentovat?
Dalších 5 fotografií v galerii
Nechte si zjistit svoji krevní skupinu a sáhněte po tom správném jídle / Depositphotos

Podle některých odborníků jde o absolutní základ ve stravování, na kterém bychom měli stavět. Tento způsob stravování staví na faktu, že každý jsme geneticky a metabolicky trochu odlišný. Máme jiný základ po předcích, jiné trávení a jinak umíme využívat jednotlivé zdroje energie.

Každá krevní skupina má dle této filozofie úplně jiné požadavky a touží po něčem jiném. Podle toho pak buď budeme zdraví, nebo nikoliv. Jde také o zajímavou dietu, protože pokud budeme dodržovat zásady své krevní skupiny, nehrozí nám přibírání na váze. Ba naopak, tělo se velmi rychle dostane do rovnováhy. My pak budeme zdraví, štíhlí a fit.

Krevní skupina A

Lidé s touto krevní skupinou by si měli alespoň jednou vyzkoušet vegetariánskou, případně i veganskou stravu. Možná během tohoto testovacího období dokonce zjistíte, že se cítíte lépe než kdykoliv jindy. Údajně tyto předpoklady máte v sobě zakořeněné po svých prapředcích. Jako správní zemědělci, pěstitelé, by měli dávat přednost vegetariánské stravě a vyhýbat se masu, zejména červenému.

Nemusíte hned vynechávat všechny živočišné produkty ze svého jídelníčku. Spíše se pokuste je pomalu a hlavně postupně měnit za rostlinné suroviny.

Vyzkoušejte sóju (nejlépe fermentovanou), obilná zrna a hlavně zeleninu. Měli byste velice rychle pocítit změny nejen ve fyzické rovině, ale i v té psychické. Až vyzkoušíte tento krok, můžete přejít k dalšímu. A tím je raw food, neboli živá strava. Právě jídlo neupravené a v přírodním stavu je pro vás to pravé, proto byste mu měli dávat přednost. Dávejte pozor na to, aby potraviny, které jíte, nebyly chemicky upravované a byly v co nejpřirozenějším stavu. Maso je pro vás absolutně nevhodné, hlavně uzené výrobky.

Pro krevní skupinu A jsou tedy vhodné výrobky ze sóji, výrobky z kozího mléka, fazole, čočka, zelenina, rostlinné oleje, amarant, pohanka, arašídy, z ovoce například ananas, meruňky, třešně a pak omezeně drůbež a některé ryby – kapr, losos, treska. Dále zelený čaj, červené víno a káva.

Naprosto nevhodné jsou kromě červeného masa například banány, meloun, papája, mango, mandarinky, pomeranče, čínské, červené a bílé zelí, olivy, lilek, batáty, houby shitake, rajčata, paprika, houby, brambory, ořechy para, kešu, pistácie, plísňové a krémové sýry nebo také podmáslí.

Krevní skupina B

Pokud máte béčko, pak se dá s nadsázkou říci, že jste se narodili s tou nejlepší krevní skupinou. I s nepříliš vyváženým stravováním dokážete odolávat mnohým civilizačním nemocem a zdravotním problémům. Pokud se však – velmi výjimečně – nevyhnou, pak máte největší předpoklady s těmito komplikacemi velmi úspěšně bojovat. Krevní skupina B je totiž velice odolná.

Pozor si však dávejte na stres a přepracování, protože právě vás může celkem snadno potkat únavový syndrom či syndrom vyhoření. Naučte se odpočívat a relaxovat, opravdu to potřebujete. A také pečujte o svůj pevný imunitní systém, jste náchylní k jeho oslabení. Pozor však na potraviny smažené, příliš upravované a s umělými přísadami (sladidla apod.), těm se vyhýbejte.

S krevní skupinou B můžete konzumovat rostliny i většinu masa, s výjimkou kuřecího a vepřového. Dále je vhodné mléko a mléčné výrobky, mořské ryby – zejména treska a losos, nebo ryby s bílým masem, játra, vejce, oves, rýže nebo špalda, brambory, zelí a houby, olivový olej. Naopak vyhnout byste se měli například pšenici, pohance, kukuřici, fazolím, čočce a rajčatům, dýním, avokádu, ředkvičkám, olivám, většině ořechů (zejména arašídům, kokosu, kešu) a semínek, sezamovému, slunečnicovému a kukuřičnému oleji atd.

Krevní skupina AB

Jde o nejvzácnější krevní skupinu, která se vyskytuje cca u 2 až 5 procent populace. Jde také o poměrně novou krevní skupinu, protože je stará méně než tisíc let. Biologicky se nedá přirovnat k žádné jiné krevní skupině, protože sama o sobě je zkrátka specifická. Má jen něco málo z krevní skupiny A a něco málo z krevní skupiny B. Je jakýmsi mixem obou, ale žije si svým nezávislým životem.

Ne vše, co je vhodné pro krevní skupinu A či B, je vhodné i pro AB. Naopak ale nevhodným potravinám jak pro A, tak i pro B, by se jedinci s AB měli vyhýbat. Výjimkou jsou rajčata, která mohou tito jedinci jíst zcela bez omezení. Rostlinná strava je pro vás více vhodná než živočišná. Rozhodně zapomeňte na uzeniny.

Dále by lidé s krevní skupinou AB údajně měli jíst mořské plody a řasy, tofu, zakysané mléčné výrobky, vejce, čočku a luštěniny vůbec, rýži a obiloviny, veškerou zeleninu, z ovoce jsou ideální ananas, hroznové víno, blumy a bobuloviny. Měli by se naopak vyhnout fazolím, kukuřici, pohance, pšenici, hovězímu a kuřecímu masu, mangu, banánům, ořechy a semínka by měli konzumovat pouze omezeně.

Co se životního stylu týče, jde o jedince poměrně silné a aktivní. Jen tak se nevzdávají a umí pořádně zabojovat.

Krevní skupina 0

Vaši prapředkové byli zcela jistě lovci a váš trávicí systém si ještě velmi dobře tuto dobu pamatuje. Je tedy nutné dodávat tělu zejména živočišné bílkoviny a aktivně se zabývat nějakou fyzickou činností, ať už jde o častou manuální práci či fyzické cvičení. Dobrá kondice je pro vás přímo nutností.

Absolutně nevhodné jsou pro vás mléčné a obilné výrobky, protože váš trávicí systém se na tuto stravu ještě nebyl schopen adaptovat. Naopak velmi vhodné je pro vás maso a živočišné bílkoviny vůbec.

Jako správní lovci by lidé s krevní skupinou 0 měli stavět na vysokém příjmu bílkovin z masa, vnitřností a ryb. Nezapomeňte je ale doplňovat ovocem a zeleninou, aby nedošlo k celkovému překyselení organismu. Pokud byste to nedodržovali, mohou u vás odstartovat žaludeční problémy.

Nulky mohou konzumovat některé druhy ovoce jako blumy, švestky a fíky, a zeleninu – velmi vhodná jsou rajčata, kapusta, římský salát, brokolice a špenát, ořechy, semena a oleje. Omezovat by pak měli obiloviny, luštěniny, mléčné výrobky a vejce. Zcela nevhodné potraviny jsou pšeničný lepek v jakékoliv formě, kukuřice, fazole, čočka, růžičková kapusta, zelí, květák a hořčice. Víceméně odpovídá jejich stravování pojmu paleo dieta. Dále čtěte: Jak poznat kvalitní maso?

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Největší rakouský skiareál mimo Alpy. Hochficht je na skok za hranicemi

Největší rakouský skiareál mimo Alpy. Hochficht je na skok...

Jakou strategii použít při rezervaci hotelu, abyste dosáhli...

Leden ve Špindlu ve znamení skvělého lyžování, nízkých...

Singapur láká stále více Čechů. Kdy je nejlepší čas na...

Kdy je nejlepší čas na návštěvu Vietnamu a co vás v této...

Pokud se vám zdají nabídky cestovních kanceláří příliš...

Zavřít reklamu