Chcete postavu snů? S tabatou vám na to bude stačit pár minut denně

Krása 03. listopadu 2019 | 10:10 — Monika Moorová
Rychlá a efektivní. Taková je tabata. Tento druh cvičení rychle pomůže k postavě snů, ale pozor, nebude to zadarmo. Tento druh tréninku vám sice krásně vytvaruje postavu, ale není zrovna vhodný pro úplné začátečníky.
Dalších 5 fotografií v galerii
Soubor cviků můžete provádět ve fitku, ale také doma / Depositphotos

Nemám čas na pravidelné cvičení. Také to často říkáte? Tak pokud to není jenom vaše oblíbená výmluva, proč nezačít sportovat, máme pro vás tip na cvičení, které vám zabere jenom pár minut denně.

Co je tabata?

Tabata si své jméno získala po svém zakladateli, japonském profesorovi Izumi Tabatovi, který cvičení v roce 1996  původně sestavil pro japonský národní tým rychlobruslařů.

Během šesti týdnů intenzivního tréninku tabaty první skupina sportovců zaznamenala výrazné zlepšení jak u anaerobních, tak aerobních předpokladů. Netrvalo dlouho a tabata se rozšířila do celého světa. Jde vlastně o vysoce intenzivní intervalový trénink, který za krátký čas procvičí celé tělo, zvýší výkonnost a fyzičku.

Stačí pár minut denně

Tabata spadá do kategorie tréninku HIIT (vysoce intenzivní intervalový trénink). Jde o soubor cvičení, kdy se 20 vteřin jede doslova naplno, pak nastává desetivteřinový odpočinek. Celkem se jede osm sérií. A věřte, že se u toho pěkně zapotíte. Pokročilí si mohou dávat i více kol, a nebo minutové cvičení a mezitím i několikaminutovou pauzu.

Bříško nebo celé tělo?

Výhodou tabaty je také to, že si sami zvolíte, zda budete posilovat celé tělo nebo jen třeba určitou partii (například dva cviky na střídačku). Nejčastěji se při tabatě využívá posilování břicha, rukou, nohou či hýždí, nicméně dají se aplikovat i sprinty, skoky přes švihadlo či rotoped. Samozřejmě, že i u tohoto cvičení platí, že je potřeba se před jeho začátkem lehce zahřát, třeba skákáním přes švihadlo.  Po zahřátí si vždy dejte krátký strečink a nezapomínejte na něj i po cvičení.

Zpevněné tělo

Díky tabatě si nejenom zvýšíte vaši kondičku a výkonnost, ale také vám dodá sílu a vytrvalost, pomůže zhubnout a vyrýsovat postavu. A to vše v poměrně krátké době. Tedy za předpokladu, že se budete cvičení věnovat skutečně pravidelně. Nicméně, vzhledem k jeho náročnosti není toto cvičení vhodné pro úplné začátečníky, kteří ještě nebyli sportem vůbec „políbeni“. (Dále čtěte: Fígle, jak působit díky oblečení štíhlejším dojmem).

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Vědci NASA otevřeli 40 let zapečetěné vzorky z měsíčního povrchu. Ukrývají důležité informace

Pavučinky, plíseň nebo hnědnutí listů? Možná vaše...

Našli jste na zahradě ježka? Poradíme vám, jak mu pomoci...

Nalákejte si veverky na svou zahradu. Připravte jim krmítko a...

Jak správně skladovat potraviny v mrazáku a jaká je jejich...

Jak rychle a levně dát nový vzhled staré kuchyni

Papírová pohroma aneb co dělat, když s prádlem vyperete i...

Zavřít reklamu