Dělají se vám bílé tečky na nehtech? Víme, co to znamená

Krása 04. listopadu 2018 | 09:25 — Monika Moorová
Objevily se vám na nehtech bílé skvrnky a vy nevíte, proč? Odborně se tyto skvrnky nazývají leukonychie a tvoří se v každém věku, v každém ročním období a u obou pohlaví. Je hned několik příčin a názorů, proč se tyto skvrnky na nehtech objevují.
Další 2 fotografie v galerii
Bílé skvrny na nehtech se odborně nazývané leukonychie / Shutterstock

Podobně jako čáry na dlani nebo rysy obličeje, i nehty dokážou říct hodně o zdravotním stavu. Bílé skvrny na nehtech, odborně nazývané leukonychie, se tvoří v každém věku, v každém ročním období a u obou pohlaví. Je několik příčin a názorů na jejich výskyt, které nejsou jednotné.

Co bílé tečky na nehtech odhalí?

Babičky nám často říkaly o chybějících vitaminech, s čímž by mohla souviset teorie o nedostatku vápníku. Známé jsou i názory o stresu a nepřiměřeném vypětí, kdy bledne růžové zbarvení a sráží se do bílé skvrny.

Profesionálové z kosmetické branže odmítají tento názor a shodují se na reakci lůžka na možná zranění z minulosti. Skvrna se vytváří jako následek úderu či jiného poranění. Časem ale odroste a nehty jsou opět krásné a zdravé.

Vzniklé bílé skvrnky odstranit nejdou, jediná pomoc je nechat nehty odrůst a dále se o ně starat tak, aby bílé flíčky nevznikaly. To znamená: opatrně při manikůře, nestříhat kůžičku kolem nehtů, neškrábat nehtové lůžko ostrými předměty a dbát na dostatečný přísun vitamínů, které jsou pro zdravé nehty důležité (vitamíny A, D, křemík, vápník, železo).

Které vitaminy jsou pro nehty nejdůležitější?

Vitamin A

Je obsažen v živočišných (játra, mléčné výrobky) i rostlinných potravinách. Z živočišných potravin by ale měl být přijímám jen doplňkově, hlavním zdrojem vitaminu A by měly být karotenoidy, jako např. mrkev, špenát, kadeřavá petržel, meruňky a zelí.

Vitamin C 

je obsažen především v paprice, petrželové nati, kapustě, červeném hlávkovém zelí, špenátu a bramborách, z ovoce pak v černém rybízu, jahodách a citrusových plodech. Při konzumaci vitamínu C musíme mít na paměti to, že je teplotně nestabilní a jeho ztráty vařením jsou vysoké, stejně jako ztráty uskladněním.

Vitaminy skupiny B 

Zajistí je celozrnné potraviny, luštěniny, obilné klíčky, mléčné výrobky a maso, listový salát, ořechy a vejce. Několik důvodů, proč bychom si měli dopřát hrst ořechů denně. Psali jsme před časem.

Zinek

Je obsažen především v celozrnných obilovinách (žitná a pšeničná mouka, ovesné vločky, klíčky), luštěninách, vepřovém mase a rybách.

Křemík 

Je zastoupen zejména v potravinách rostlinného původu – ředkvičky, slunečnicová semínka, zelený listový salát.

Nehty jsou prostě indikátorem vašeho zdraví a problémy s nimi byste rozhodně neměli podceňovat. Sledujte svoje nehty. Co všechno prozradí o vašem zdravotním stavu, se dočtete zde.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Simona Krainová omládla během hodiny, aniž by tekla krev!

Vertikální zahrádka z palety nezabere místo a vypadá skvěle

Vyrobte si elegantní a zároveň praktické pouzdro z bambusové...

Věděli jste, že vysavač listí může způsobit více škody...

Využijte pivo v domácnosti. Zastane spoustu užitečné práce

Mrkev v zimě a z vlastní zahrádky? Jakou zeleninu sklízet i v...

Vyčistěte pračku jednoduše a efektivně, zabráníte...

Zavřít reklamu