Dokonalá postava cvičením jógy! Zkuste cviky celebrit

Ostatní 30. dubna 2017 | 06:12 — Monika Moorová
Jóga nejen posiluje svalstvo, ale také uklidňuje mysl, dodává rovnováhu, pohodu a klid.
Buďte krásná díky józe / Shutterstock

Co to vlastně jóga je? Kdo si myslí, že jen pomalé cvičení, mýlí se. Jóga je filozofický směr, který vychází z hinduizmu. Jejím smyslem je odvrácení od vlastního ega a dosažení úplného osvobození od utrpení. Jóga v překladu znamená harmonie, rovnováha, spojení, sjednocení. Kde je rovnováha, je vše v pořádku, ať už se to týká zdraví, vztahů nebo čehokoli jiného.

Kultivuje mysl

Klasická jóga, zvaná též Hathajóga je pro tělo velmi prospěšná. A to svým působením nejen na fyzické zdraví, ale i psychickou rovnováhu a duševní rozvoj.

Ladné pohyby a výdrž

K józe patří uvolněné pohyby, ladnost, pohodlné provedení cvičení bez bolesti a nepříjemného napětí, výdrž v pozicích.

Jóga může i uškodit

I když jóga ve většině případů pomáhá, může se stát i opak. Především pokud cvičíte pod neodborným vedením. Rovněž může cvičencům uškodit, když se při zaujímání pozic nerespektují vlastní hranice pohybu, to znamená, že se se cvičením neustane při bolestivých pocitech.

A jaké cviky doporučují celebrity?

Madonna

Nejznámější obdivovatelkou jógy je bezpochyby Madonna. Ta si oblíbila dynamický styl aštanga jógy, moderní verzi klasické indické jógy. Aštanga, podobně jako power jóga, zrychluje proces odbourávání tukových buněk. Jak na to?
Postavte se do stoje rozkročného, přičemž chodidlo pravé nohy bude rovně a levé chodidlo prsty na západ. Pravou ruku natáhněte a připažte až k pravé noze, levá ruka bude vzpažená směr nebe. A ruce tlačte od sebe. Pak vyměňte nohy a opakujte cvik i na druhé straně.

Gisele Bündchen

Nejbohatší modelka světa, Brazilka Gisele, je pracovně extrémně vytížená žena. Přestože si po porodu dvou dětí zakázky vybírá pečlivěji, nevyhne se častému cestování letadlem a autem. Nejen tuky, ale i stres a nervozitu jí pomáhá odbourat právě jóga. Jak cvičí?
Dejte dlaně na podložku. Chodidly se postavte do rozkročného stoje tak, abyste stále měli dlaně na podložce. Zadek špulte nahoru, snažte se i rovně směrem od nohou. Ve chvíli špulení zároveň tělo prohýbejte dolů ke kolenům. Dlaně zůstávají na stejném místě. Cvik opakujte několikrát.

Jennifer Aniston

Jennifer se nechala několikrát slyšet, že jí jóga pomáhá uvolnit mysl od napětí a relaxovat. Herečka je známá svými krásně štíhlými, pevnými a lehce svalnatými pažemi, díky kterým vypadá v každých šatech maximálně na třicet. Jaký cvik používá? Pokrčte kolena skoro tak, jako byste si chtěli sednout. Vzpažte ruce směrem do nebes a tlačte je nahoru. Vydržte několik sekund a pak cvik alespoň třikrát opakujte.

Gwyneth Paltrow

Gwyneth je známá nejen jako herečka a zpěvačka, ale také jako skvělá kuchařka. I když vaří hlavně zdravě a kouká na vyváženost stravy, jako zapálená gurmánka se musí často hlídat. Každý neuhlídaný hřích spraví ranním cvičením jógy. Stejně jako Madonna je Gwyneth blázen do aštanga jógy. A její cvik?
Stůjte rovně s nohama pevně u sebe. Horní polovinu těla ohněte dolů tak, abyste se obličejem dotýkali kolenou. Pomocí rukou obejměte zadní stranu stehna. V tomto cviku chvíli vydržte a několikrát ho opakujte.

Reese Witherspoon

Reese často v rozhovorech říká, že i když je její mladistvé tělo nenávratně pryč, je s tím smířená a za mládím se nehoní. Kromě andělské tváře jí můžeme závidět i pevná prsa, která ani po porodu tří dětí rozhodně nejsou pryč. Jak to dělá?
Dřepněte si. Pravou nohu natáhněte dozadu tak, aby byla úplně rovně a chodidlem nahoru. Horní polovinu těla zakloňte dozadu, směrem k natažené noze, a paže vzpažte nahoru, také směrem k natažené noze. Střídejte obě nohy a cvik několikrát opakujte.

Demi Moore

Demi vypadá báječně. Kromě vosího pasu a mladistvého vzhledu jí můžeme závidět i pevný zadeček. Jak ho trénuje?
Dejte dlaně i chodidla na podložku a hlavu schovejte mezi rameny svisle dolů. Levou nohu vystrčte ven směrem k nebi, ale ohněte ji v koleni tak, aby stehno zůstalo směrem k nebi, ale lýtko s ním tvořilo pravý úhel a prsty chodidla byly natažené ven. Tlačte chodidlo ven a horní část těla lehce prohýbejte ke kolenu nohy na podložce. Vyměňte strany a cvik opakujte alespoň dvakrát na každé straně.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování pro nastávající maminky: Jak vyrazit do zahraničí bez rizika?

Cestování pro nastávající maminky: Jak vyrazit do...

Polský poloostrov Hel: Pohodové koupání i surfování v ráji...

Vydejte se na dovolenou po stopách Indiana Jonese a Vinnetoua

Chcete ochutnat nejlepší pizzu na světě? Vyražte do italské...

Do Vietnamu se můžete vydat za sedmým divem světa

5 důvodů, proč vyrazit do Bulharska: Do země, kde se vrtí...