Chcete, aby váš metabolismus šlapal v zimě jedna radost? Poradíme vám pár fíglů

Zdraví 02. ledna 2018 | 11:51 — Monika Moorová
Je prokazatelné, že v průběhu zimy konzumujeme více potravy než v letních měsících. V zimě prostě jíme více. Je to možná způsobeno nedostatkem světla, tepla, nebo jen nadbytkem času. Jak se stravovat správně, aby naše tělo dobře fungovalo?
Další 3 fotografie v galerii
Ani v zimních měsících nezapomínejte na pohyb / Shutterstock

Zda si svou váhu úzkostlivě hlídáte nebo je vám tento problém na míle vzdálený, následující informace je naprosto stejná pro všechny. Rozeberme tedy zásady, jak se stravovat v zimě tak, abychom na jaře byli při pohledu na váhu spokojení.

Buďte fit

Zásadou číslo jedna je, udržet se fit. Energie musí být v rovnováze, případně výdej musí být větší než příjem. Víte, jak se správně bránit největším zimním zabijákům?

Tekutiny

Druhou zásadou je nezapomenout na tekutiny. V zimě se tak nepotíme, ani nám není teplo. Proto nepociťujeme žízeň tak jako v létě. Tekutiny je však i tak třeba průběžně doplňovat. Vhodné jsou bylinné čaje, zázvorový čaj, skořicové příchutě. Zahřejí a dobře chutnají. Dobré jsou i minerálky či čistá pramenitá voda. Vyhněte se slazeným vodám, které váš organismus zbytečně zatěžují cukrem a konzervanty.

Tuky

Tuky by měly tvořit asi tak 30% denního příjmu potravy. Dejte přednost libovému masu, nízkotučným výrobkům a vyhněte se zbytečným tukům ve sladkostech.

Zelenina a ovoce

Zeleninu a ovoce můžete samozřejmě neomezeně. Ceny některé zeleniny jsou přes zimu vyšší, ale to klidně kompenzujte tím, že si namísto cherry rajčat dejte třeba mrkev nebo zelí. Neutrpí ani rozpočet ani postava.

Bílkoviny

Bílkoviny konzumujte v přiměřeném množství. Upřednostněte libové maso, zakysané mléčné výrobky, sýry a vejce. Bílkoviny vás udrží fit a dlouhodobě zasytí.

Sacharidy

Sacharidy zkuste v zimě omezit. Oproti létu klidně i o třetinu. Zmenšete si přílohy k masu a doplňte je zeleninou. Nebo si klidně dejte maso pouze se zeleninou a přílohu vynechejte úplně.

Pokud pravidelně sportujete nebo ničíte své tělo v posilovně, můžete si v jídle dovolit více. Stačí přidat pouze více fyzické aktivity. Pokud dodržíte těchto pár jednoduchých doporučení, váš metabolismus nebude zbytečně přetěžován, bude šlapat jedna radost a na vaší postavě, až na jaře odložíte zimní kabáty a péřové bundy, to bude znát.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování pro nastávající maminky: Jak vyrazit do zahraničí bez rizika?

Cestování pro nastávající maminky: Jak vyrazit do...

Polský poloostrov Hel: Pohodové koupání i surfování v ráji...

Vydejte se na dovolenou po stopách Indiana Jonese a Vinnetoua

Chcete ochutnat nejlepší pizzu na světě? Vyražte do italské...

Do Vietnamu se můžete vydat za sedmým divem světa

5 důvodů, proč vyrazit do Bulharska: Do země, kde se vrtí...