Hitem je rybí dieta. Jaké druhy vybrat, abyste nešlápli vedle?

Zdraví 02. března 2018 | 08:55 — Monika Moorová
Ryby jsou jedním z nejlepších zdrojů základních omega-3 mastných kyselin, které pomáhají snížit riziko onemocnění srdce, což je důvod, proč se doporučují jíst alespoň dvakrát týdně.
Další 3 fotografie v galerii
Mořští živočichové jsou naprosto ideální ke snížení hmotnosti / Pixabay

To, že jsou ryby zdravé, je všeobecně známá věc. Proto se také hojně doporučují při dietě. Nejtučnější ryba má pořád méně tuku než to nejlibovější maso. Je ale zdravá i rybí dieta založená na konzumaci mořských pochoutek? Přesvědčte se, že ano. O tom, které ryby se nejčastěji zaměňují, jsme psali dříve.

Ryby se dají dělit na dravce a býložravce. Maso dravců bývá velmi dietní a skoro bez tuku. Býložravé a všežravé ryby obsahují více tuků, které chrání srdce. Jejich maso je velmi dobře stravitelné a je zdrojem plnohodnotných bílkovin a minerálních látek, hlavně jódu. Ten je naprosto nezbytný pro tvorbu hormonů štítné žlázy, a tím i pro normální vývoj mozku v období nitroděložního vývoje plodu a prvního roku života dítěte. A právě jód je v našem jídelníčku obvykle nedostatečně zastoupen. 

Velmi bohaté na vitaminy jsou zejména mořské ryby. Obsahují vitamin A, D, E a B 12. Protože jde ale i o vitaminy rozpustné v tucích, jejichž nadbytek nedokáže tělo samo vyloučit, raději jejich konzumaci nepřehánějte.

Velmi nízký obsah tuku

1. Ryby, které obsahují nejmenší množství tuku (méně než 2 g tuku 100g vařených ryb):

  • tuňák
  • treska
  • platýs

2. Ryby, které obsahují nejmenší množství tuku (méně než 5 gramů tuku na 100 g vařených ryb):

  • růžový losos
  • okoun

Další tipy nízkotučných mořských živočichů

  • krevety
  • mušle
  • krabi
  • humři 

Ústřice, krabi a mušle mají minimálně 300 miligramů omega-3 mastných kyselin v jedné porci, takže jsou nejlepším výběrem ze všech mořských plodů s nízkým obsahem tuku.

Zdravotní hlediska

Při výběru ryb a mořských plodů není obsah tuku jediným důležitým faktorem. Některé druhy mořských živočichů mají sklon obsahovat větší množství rtuti, než ostatní, takže je důležité omezit jejich konzumaci. Patří sem hlavně tuňák. Ačkoliv má nízký obsah tuku, obsahuje nejvyšší množství rtuti.

Ryby, jak mořské tak i sladkovodní, mají jako jediné z mas výhodu, že v nich obsažený tuk často nevadí, ba naopak.  Rybí tuk svědčí srdci, mozku a nervům. Ryby navíc obsahují mnoho důležitých živin včetně kvalitních bílkovin. Kromě nich v rybách najdete vitaminy, D, A, B12 a jód. Odborníci na výživu proto jejich konzumaci doporučují nejen kvůli nízké energetické hodnotě. Jak je to s konzumací ořechů při dietě. Ano či ne?

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Dovolená s dětmi: Příjemné letovisko, kde se snoubí historie s modernou, to je Caorle

Dovolená s dětmi: Příjemné letovisko, kde se snoubí...

Nemusíte cestovat po světě sami: Jak si najít parťáka na...

Pro milovníky romantiky i adrenalinu: Užijte si v Rakousku...

Moderní turistika s chytrým telefonem: Které cestovní...

Do Afriky bezpečně: Není se čeho bát, nadchne vás třeba...

Malajsií z jihu na sever od kulturní Melaky přes velkolepý...