Co jste o červené ředkvičce určitě nevěděli

Zdraví 25. května 2018 | 09:35 — Monika Moorová
Červená ředkvička a chleba s máslem. Ředkvička v zeleninovém salátu nebo jen tak, právě vytažená ze zahrádky. Sbíhají se vám sliny? Pojďme se tedy podívat červené ředkvičce pod slupku!
Další 3 fotografie v galerii
Ředkvička výborně chutná a hlavně je i mimořádně zdravá / Pixabay

Ředkvička je nejen sympatická napohled, ale i výborně chutná a hlavně je i mimořádně zdravá. Přestože se jí v poslední době pokouší zastínit i její větší bílý bratr, přece jen na tyto malé červené, malinko pálivé kuličky nedáme dopustit. O další super zdravé potravině jsme psali v jiném článku

Zaostřeno na červenou ředkvičku

Ředkvička je typická jarní zelenina. A přestože už bylo vyšlechtěno několik druhů, zaměříme se na tu nejznámější. Červenou. Rozhodně stojí za naši pozornost, protože i když je malá, je našemu tělu velmi užitečná. I tak drobná zelenina může skrývat velké poklady pro naše zdraví a my bychom ji měli rozhodně zařazovat do jídelníčku častěji, ať již syrovou či v tepelné úpravě.

Jak červená ředkvička pomáhá našemu tělu?

  • odvodňuje
  • pročišťuje
  • podporuje trávení a vyprazdňování
  • zlepšuje imunitu
  • pomáhá při hubnutí, neboť je nízkokalorická
  • používá se i při léčbě žlučníku, žaludku a dokonce průdušek (uvolňuje hleny při kašli)

Co červená ředkvička obsahuje?

  • vitamín B a C
  • draslík
  • vápník
  • hořčík
  • zinek
  • fosfor 

Co jste o červené ředkvičce nevěděli

Ředkev je jedna z nejstarších rostlin, které byly kdy vypěstovány. Na rozdíl od toho, ředkvička, jak ji známe dnes, je známá "jen" od 16. století.

Druhy a skladování

  • Existuje červená, bílá, ale dokonce i černá, fialová a zlatá ředkvička.
  • Konzumovat se dají i mladé listy ředkvičky, bohaté na železo.
  • Ředkvička je vhodná pouze k okamžité konzumaci, nelze ji dlouhodobě skladovat.
  • Jelikož jde o jeden z nejnáchylnějších druhů zeleniny na kontaminaci, sáhněte, pokud je to možné, raději po ředkvičce v biokvalitě nebo si ji vypěstujte na své zahrádce. 

Proti nespavosti

Šťáva z ředkvičky, smíšená s medem, je ideální pomocník v boji s nespavostí či migrénou. A protože duben je měsíc jater, nezapomeňte na blahodárný vliv ředkvičky právě na tento důležitý orgán. Ale pozor! Červené ředkvičky konzumujte s mírou, protože ve větším množství mohou dráždit trávicí systém.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Kosmická bouře na Marsu zmírňuje. Podaří se NASA obnovit spojení se ztraceným robotem?

Vylezla vám kostice u podprsenky? Triky, jak se to dá ještě...

Plíseň na stěnách? Pomozte si solí nebo octem

Pes vs. eskalátor. Naučte svého mazlíčka jezdit na schodech

Prorůstá vám chodník plevelem? Osaďte jej okrasnými...

Toužíte ještě po bazénu? Vyrobte si ho jednoduše z balíků...

Je čas švestek. Víte, kdy je správný čas na jejich...